پیامدهای مورد انتظار از دانش آموختگان:
- مراقبت های پرستاری را مبتنی بر فرایند پرستاری: بررسی و ارزیابی، تشخیص، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی در عرصه های مرتبط ارائه دهند.
- وضعیت سلامت کودک و خانواده را در موقعیت های مختلف پایش و پی گیری نمایند.
- اقدامات لازم در راستای آموزش، حمایت و مشاوره را به کودک و خانواده ارائه نمایند.
- برای شناسایی و حل مسائل سلامت کودک و خانواده، توان تصمیم گیری خلاق و مناسب را داشته باشند.
- توانایی کار گروهی را در شرایط گوناگون در نظام سلامت را داشته باشند.
- از توانمندی های لازم در امور پژوهش های کاربردی برخوردار باشند.
- از فناوری ها و دانش روز مبتنی بر شواهد در جهت ارتقاء کیفیت مراقبت های کودکان بهره برداری نمایند.
- یادگیرنده مادام العمر باشند.
نقش های دانش آموختگان در جامعه
الف: مراقبتی – حمایتی
- برقراری ارتباط مناسب با مددجو و اعضای تیم سلامت
- ارائه خدمات مراقبتی -= حمایتی مبتنی بر شواهد در سطوح مختلف پیشگیری به کودک و خانواده
- بررسی نیازهای توانبخشی کودک و ارجاع به موقع بیمار به مراکز مربوطه
ب: آموزشی و مشاوره ای
- آموزش مهارت فرزند پروری به خانواده
- اموزش و ارائه مشاوره صحیح و روزآمد به کودک، خانواده و جامعه در ارتباط با سلامت کودکان در سطوح مختلف پیشگیری
- مشارکت و همکاری در آموزش دانشجویان مقاطه پایین تر و کارکنان نظام سلامت در عرصه های ارائه خدمات سلامت
- مشارکت در تدوین دستورالعمل های آموزشی مرتبط با رشته
- مشارکت در تولید الگوها و بسته های آموزشی
ج: پژوهشی
- شناسایی مشکلات مددجو مرتبط با سلامت کودک و نوزاد
- مشارکت در انجام تحقیقات در زمینه های مرتبط و نشر نتایج آن
- ارائه راه حل های کاربردی مناسب برای مشکلات سلامت کودکان و نوزادان به مسئولین سلامت
- مشارکت در تدوین اولویت های پژوهشی و ارائه و اجرای طرح های بنیادی و کاربردی
- انتقال دانش و به کارگیری نتایج تحقیقات در جهت توسعه و ارتقای سطح کیفیت خدمات بهداشتی – در مانی و توانبخشی
- مشارکت در تولید دانش و فن آوری در زمینه کودک سالم و بیمار
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: